Govert & Elly in Mexico

Welkom in Mexico

Na een goede maar lange reis zijn we rond middernacht 28/29 januari aangekomen in Mexico. Vanaf Schiphol eerst 11 uur naar Mexico-stad en daarna in een kleiner vliegtuig nog 1,5 uur (ca. 800 km.) naar het noordoosten van Mexico, naar Monterrey.

Monterrey is een grote industriestad met 1,1 miljoen inwoners op amper 2 uur rijden van de Amerikaanse grens. De stad is gelegen op een soort van hoogvlakte, geheel omring door bergen. We zijn de komende 4 weken ondergebracht in een volledig uitgerust appartement in een 13 verdiepingen hoog gebouw op de 9de verdieping. Het ziet er allemaal netjes en verzorgd uit.

's middags hebben we kennis gemaakt met de overige 5 mensen en hun begeleiders die allemaal tegelijk deze HSCT behandeling ondergaan. Ook zijn we samen boodschappen wezen doen zodat we zelf voor ons eten kunnen zorgen. Vervoer per busje is allemaal geregeld, deze staan vrijwel constant ter beschikking, ook voor naar en terug van de kliniek. Het gezelschap bestaat uit een echtpaar uit Noorwegen, een vrouw met een vriendin uit Glasgow (Schotland), een echtpaar uit Louisiana, een vrouw met haar vader uit Atlanta en een vrouw uit Westlake-village California met een begeleidster uit Mexico. Hiervan zitten er 2 in een rolstoel, 2 lopen behoorlijk moeilijk met behulp van een stok en 2 zijn nog aardig goed ter been (waaronder ik). Kortom, we zijn mooi op tijd hier.

Op maandag de 30ste hebben we gezamenlijk uitleg gehad en zijn we allemaal behoorlijk goed onderzocht. Longfoto's, hartfilmpje, bloedafname, urine inleveren, mri-scan bekeken en besproken, gewogen en gemeten, longinhoud bepaald en een individueel gesprek betreffende hoe en wat.

Conclusie is in elk geval dat we "goedgekeurd" zijn en dat we de behandeling aankunnen. Het goede nieuws is ook dat de stamcel afname (aferese) middels infuus in beide armen kan (goede aders) en dat er dus geen katheter in de borst nodig is. Dinsdag en woensdag starten we met de eerste 2 chemo behandelingen (infuus). Best wel spannend.

Nelleke Vonk

Lieve Govert en Elly, jullie zijn ongelooflijk dapper. Respect hoor! Nou, het is begonnen.... veel succes en vol goede moed samen op pad naar verbetering. Lieve groet, Nelleke

odette

Govert en Elly,

heel veel succes de komende tijd ! Ik leef met jullie mee.

Cecile Vertegaal-Hak

Govert en Elly, fijn dat jullie deze eerste fase goed hebben doorlopen, en wat zijn jullie met een ongelofelijk spannend en dapper avontuur bezig! Ik denk veel aan jullie en wens jullie alle succes en sterkte toe die jullie maar nodig hebben! Lieve groet, Cecile

ood

fijn zo'n update. in gedachten bij jullie.

Mirjan Derks

Nu gaat het echt beginnen. Heel veel sterkte en succes. Fijn om jullie "trip"te mogen volgen.

carel

Beste Govert en Elly. Heel veel sterkte de komende tijd. Het begin is gemaakt.

Sonja

Fijn dat je door de "APK" bent.

jose

Govert en Elly,
Het gaat dus nu echt beginnen. Wat spannend allemaal!
Mooi om de eerste verhalen van jullie blog te lezen, hoef ik ook niet elke avond Remco te vragen hoe het is. Haha.
Super dat jullie deze kans krijgen, heel veel sterkte deze weken.
Groetjes van de hele Bongarts familie.

Huub en Tineke

Wat is dit prachtig dat wij jullie zo kunnen volgen, wat een kanjers zijn jullie en ik weet zeker dat dit beloond gaat worden. Heel veel lieve groetjes uit Geldrop xxx

Wim en jo

Heel veel sterkte samen

Marja Wennekes

Beste Govert en Elly,
Wat fijn om te horen dat de start zo goed verlopen is en hoop geeft.
We hopen met je mee. Allebei heel veel sterkte met de behandeling.
Ik hoop zo dat de bijwerkingen mee gaan vallen.

Ederveen

Goed om te lezen dat de start in ieder geval vast goed is.
Zet hem op !!

Jan&Ingrid

Govert en Elly
Fijn te lezen dat de start van deze opgave goed gaat. We gaan de komende weken de nodige kaarsjes voor jullie en jullie thuisblijvers branden en hopen op succes. ????

Martien

Hoi Govert en Elly. Leuk geboren en lezen wat jullie mee maken het is net of je er zelf bij bent. Fijn dat het ook goed gaat en dat je goed gekeurd bent ,maar dat was je al .! Jij ook Elly. Hopelijk krijgen jullie goede begeleiding en hoop ik dat je vertrouwen krijgt en heb in. Professionals.
Hier gaat alles zijn gangetje zoals het gaat in een gezin. In het dorp gebeuren ook de dingen. Gewoon door ...Bonte avond. En iemand voor deur van brommer gereden (weinig ) letsel gelukkig. Het weer wordt zachter lente gevoel en vogels worden actief.
Veel liefs mar10 ???????? ik kijk uit naar volgende verhaal .......Beleving .

Petro en Angelique

Hallo Govert en Elly,

Fijn dat de start goed is verlopen. Heel veel sterkte met alles. Het begin is gemaakt. Hopelijk zijn de eerste twee chemo behandelingen goed verlopen. We duimen voor jullie.

Hans en Rietje

Wij volgen met veel interesse jullie bezigheden en wensen jullie veel sterkte en geluk.