Govert & Elly in Mexico

Dag - 10 tot en met dag - 4

De dagen - 10 tot en met - 4 zijn wat behandelingen betreft heel rustige dagen. Ik krijg nu dagelijks om 7.00 en om 19.00 een injectie met Filgrastim, dit komen ze doen in ons appartement. En bovendien is er een soort van standaard programmaatje wat betreft het gebruiken van medicatie. Gemiddeld 7 pillen per dag. Allemaal bedoeld om op dag -3 voldoende stamcellen te kunnen oogsten. De stamcellen vermeerderen zich deze dagen als het goed is explosief in het beenmerg en treden dan uit in het bloed. Dit is op dag -5 middels een bloedafname gecontroleerd. Op het moment van schrijven van dit bericht hebben we daar helaas echter nog geen uitslag van. Hierover later meer.

Dus 7 dagen waarin het normaal gesproken rustig is en het lichaam zijn werk moet doen. Tijd dus ook om wat te ondernemen en te gaan bekijken als de omstandigheden dit toelaten. Dat was in ons geval niet altijd zo, maar gelukkig hebben we toch wat leuke dingen kunnen doen, We hebben samen een rondje gewandeld in de directe buurt van ons appartement. Van alles te zien, vooral drukte langs de hoofdweg en wat meer rust in de zijstraatjes. We zijn ook met de overige patiënten en onze chauffeur naar een winkelcentrum geweest en op dag - 5 hebben we een museum bezocht. Dit was een museum over de ontwikkeling van de staalindustrie in Monterrey. Dit is gevestigd op de voormalige locatie van een grote staalfabriek, op en rond de toenmalige hoogoven. Best interessant vonden we, zeker ook omdat het samen met de andere patiënten kon.

Na afloop hebben we met zijn allen samen wat gegeten in het bijbehorende restaurant.

De overige dagen hebben we rustig aan gedaan, de Gelderlander elke dag digitaal gelezen, veel skypen en FaceTimen met de familie, lezen en films en series kijken. Het valt tot nog toe niet tegen wat het doorkomen van de tijd betreft.

De volgende 4 dagen zullen vele malen intensiever zijn wat de behandeling betreft. We houden jullie daarvan op de hoogte.

Nelleke Vonk

Lieve Govert en Elly,

Fijn weer van jullie te horen. En mooi wat jullie zo samen kunnen ondernemen, al snap ik wel dat het allemaal zijn beperkingen heeft. Rustig aan en veel succes met het vervolg.

Dikke knuffel, liefs Nelleke

Mat en Nina Peeters

Hé Ketelaarsjes..
Echt fijn dat skype! Blijft prettig om snel elke dag ff 'live' te kletsen...
Hou je goed Goof, Elly ook natuurlijk, en tot morgen op de skype! Xxx

Peter en Wilma Matheij

Hallo Govert en Elly,
Fijn om jullie verhaal te lezen. Geeft een goed beeld van de stand van zaken!
Succes en sterkte met het vervolg!

Sonja

Fijn zo'n rustpauze. Geniet ervan.

Wim en jo

Fijn dat jullie tussen alle behandelingen door ook nog af en toe een beetje kunnen genieten. Sterkte verder

Arjan

Hallo Govert en Elly. Fijn dat jullie ondanks toch nog een beetje kunnen genieten. Succes verder met de behandeling!

ood

fijn om van jullie te horen. en fijn dat Govert zich goed genoeg voelt om dingen te doen.
doei

Radboud

Zo te lezen lijkt het allemaal strak en goed georganiseerd te zijn. Dat zal Govert als bouwcoordinator wel aanspreken.
Mooi dat er ook tijd is voor ontspanning tussen het harde werken door. Ondertussen heb ik mijn 65e verjaardag in alle rust gevierd. Met de 3 kleinkinderen en hun ouders. Wij Friese waterrotten kunnen niet wachten tot het vaarseizoen weer begint. Jullie taaie zandhazen moeten er nog even stevig tegen aan ! Veel sterkte.

Ederveen

????????

Diny en Carel

Beste Govert en Elly,

Wat bijzonder om jullie zo te kunnen volgen. intensief allemaal. Heel veel sterkte en we steken een extra kaarsje voor jullie op.

Jos Beckers

Fijn om te lezen dat het allemaal vrij relaxed verloopt daar. De mooie en goeie momenten dat gaat het om.
Wij hopen dat Govert niet al te veel last heeft.
Morgen is toch wel de grote dag..veel sterkte met de rebirthing! en vooral succes want daar gaan jullie voor en wij leven met jullie mee!