Govert & Elly in Mexico

neutropene fase, dag +4 - dag +6

Hallo, weer even een berichtje van ons.

Er gebeurt niet zo heel veel deze dagen, dus hebben we ook niet zoveel te melden. Govert heeft "huisarrest", mag alleen even op en neer naar het ziekenhuis. met bescherming natuurlijk. Mijn "uitje" deze dagen is hooguit een keer naar de supermarkt lopen.., maar dat is uiteraard geen enkel probleem, ik ben graag bij Govert in de buurt..

Afgelopen donderdag was mijn verjaardag. Op FB schreef ik al dat het lang geleden was dat ik zo'n rustige verjaardag heb gehad, lijfelijk dan.. Digitaal nog nooit zo'n drukke verjaardag gehad. Daarbij werd ik nog verrast door de "meegesmokkelde" kadootjes uit Nederland. Erg leuk. Pikant detail; Op het vliegveld in Mexico City werden onze tassen, speciaal voor dat kadootje, helemaal doorzocht. Lise had het zo goed ingepakt, dat het bijna verdacht leek. Haha. Tegen de avond werd hier aangebeld en stonden een aantal medepatiénten met hun caregivers aan de deur met taart en een mooi presentje, speciaal door Nina geregeld uit Nederland. Weer een verrassing.

Taart eten met een mondkapje op, dat is ook weer een hele nieuwe ervaring ( ik moest toch wel even aan Sinterklaas denken... ;-) Iedereen bedankt voor de felicitaties.

Govert schreef in het vorige blog dat er om de dag bloed wordt geprikt en we naar het ziekenhuis moeten die dag voor de uitslag. Dat is inmiddels veranderd. We zijn afgelopen dinsdag geweest en vrijdag, en de volgende is ws pas weer volgende week dinsdag. Gisteren ( vrijdag dus ) waren de bloedwaardes heel laag, dus echt de neutropene fase. Dit is wel geheel volgens verwachting, Dus nu nog extra voorzichtiger zijn als wat we al waren. Govert merkt nu wederom dat er flink gewerkt wordt binnenin, hij is flink moe. Rustigaan doen is het advies, dus lekker op de bank. De temperatuur was vanmorgen ietsje hoger als normaal, maar niets alarmerends tot nu toe. Hopen dat het zo blijft. Als "privéverpleegster" zal ik dit goed in de gaten blijven houden.

Nog een week te gaan...



Reacties

Reacties

Nelleke Vonk

Wat fijn weer van jullie te horen. Zo lief Elly, zorg als privé verpleegster maar goed voor Govert. Nog een week te gaan....... Respect voor zoveel dapperheid. Dikke knuffel voor jullie beiden. xxx

Freek en Joke

Fijn om weer iets te horen. En Elly nog van Harte Gefeliciteerd. Wat Super dat je zo verrast bent.
De laatste fase in México , maar wel heel spannend .
Wij hopen dat alles naar wens mag verlopen.


Ederveen

????????????

Martien

Hé bikkels. Leuk alle verhalen, leuke momenten die je met elkaar aldaar delen.ik zie dat bij jullie ook wat carnaval is (mond kapjes,). Dat zullen ze aldaar niet kennen denk ik. Zo als ik zie gaat alles nog voorspoedig ; fijn. Elly als je thuis bent ga ik je lijfelijk knuffelen in plaats van digitaal . Alvast xxx in het vooruit. Govert top top en hoop dat de vermoeidheid snel overgaat . Keep clean.
Liefs van uit loon.

Uut Plo

Hiephiephoera! Voor deze dag! Gewoon omdat het zindag eh zondag is en ik jullie een zonnegroet mee wil geven! En gewoon omdat ik Lise zon lieve Meid vind. Wat een mooie mensen zijn jullie. Heel sterk..petje af en dikke knuffel. Edith, Gerald en kids

ood

jullie houden er de moed in dus ook dat laatste weekje gaat lukken.

Mirjam

Wat een fijne achterban hebben jullie toch en dat verdienen jullie ook! Goed om te horen dat het proces volgens plan verloopt en ja, met zo'n privé verpleegster moet het ook wel goedkomen. Succes met de laatste week, laat dat lijf maar flink werken Govert!

Jan en Ingrid

Fijn dat jullie voorzichtig weer aan het aftellen kunnen en dat Nederland (Groeningen) weer in zicht komt!! Wees zuinig op jezelf Govert en doe wat goed is! Heel veel succes en geluk voor de kaatste week! Grtzzz

Annelies Roelandt

Dag Govert en Elly,
In de + dagen en over de helft. Dat is mogen aftellen voor de terugreis. Wat een aparte februarimaand hé. Hopelijk is alle inspanning voor de behandelingen een zo stevige basis van en voor vertrouwen in de toekomst.
Wij duimen mee en hier blijven de kaarsjes branden.
Met de allerhartelijkste groetjes namens alle zusters. Annelies

Debby

Dat komt wel goed Elly met die verpleegster!! Zit in de genen van Denen volgens mij. Herken mezelf er wel in. Whahahaha....

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!