Govert & Elly in Mexico

Weer thuis

We hadden beloofd om nog 1 keer terug te komen met een laatste reisverhaal.

Zaterdag 25 februari zijn we eerst om 18.00 uur vanaf Monterrey naar Mexico-City gevlogen (iets meer dan een uurtje vliegen). En dan om 22.00 uur met de KLM weer terug naar Schiphol. Ongeveer 9,5 uur vliegen aan 1 stuk. We hadden gelukkig wel business-class geboekt, dat werd ons vooraf ook aangeraden. Je kunt dan liggen en het is er wat rustiger en minder kans op besmetting etc. Ik heb toch nog veelal mijn mondkapje op gehad. De verzorging was perfect. Geslapen hebben we echter amper. Om vervolgens in Amsterdam onze kinderen en (schoon)moeder weer te omarmen. Heerlijk en geweldig.

Onderweg naar huis maar meteen even omgeschakeld wat het weer betreft, dat zal wel nooit echt wennen. Thuis een verrassende en leuke ontvangst, alles was in Mexicaanse sfeer versiert. Wat een verrassing.

En dan eindelijk weer in je eigen bed, echt heerlijk. Wel allebei nog doodmoe, uiteraard van de reis en jetlag (7 uur tijdverschil) en in mijn geval ook wat de naweeën betreft van de behandeling, daar was ik vooraf voor gewaarschuwd. En het klopt, ik ben echt nog dood- en doodmoe. Middenin de nacht een paar uur wakker liggen om vervolgens nog zo moe te zijn als ik weet niet wat. Dat zal in de tijd wel langzaam aan beter worden. En uiteraard thuis alle voorzorgsmaatregelen in acht nemen. 2 keer per dag douchen, alle kleren en het bed elke dag verschonen, ontelbare keren de handen wassen en ontsmetten met alcohol. En nog even amper bezoek, eerst even de zekerheid hebben dat mijn weerstand weer op orde is.

Inmiddels contact gehad met Londen voor de nabehandelingen. Ik kan daar 26 april voor de eerste keer terecht, komt goed. Onze huisarts is deze carnavalsweek met vakantie. Ik neem maandag contact op om een afspraak te maken voor bloedonderzoek. Ik ben erg benieuwd in welke mate mijn witte bloedlichaampjes zich inmiddels hebben weten te vermeerderen. Dan weet ik in elk geval waar ik op dat moment sta.

Dit is de afsluiting van ons reisverhaal. Iedereen hartstikke bedankt voor jullie steun, medeleven en opbeurende reacties. Belletjes of andere contacten zijn wenselijk en geen enkel probleem. En over een paar weken kan ook bezoek weer worden ontvangen.

Heel veel groeten,

Govert en Elly.


Reacties

Reacties

Winfried

Geweldig van jullie om dit zo aan te pakken. Hulde! En respect!
En wat mooi om dit weer te lezen, weer thuis gelukkig. En in volle verwachting over het vervolg.

Fijn dat jullie het mogelijk hebben gemaakt zo mee te kunnen leven. Las en leest als een "spannend jongensboek".
We houden contact! Liefs uit Hoogeveen!

Mirjam

Wat fijn dat jullie weer heelhuids thuis zijn, nu weer langzaam opbouwen om hopelijk snel een herboren gevoel te krijgen! We nemen gauw contact op, dikke knuffel vior jullie allebei (met denkbeeldig mondkapje natuurlijk :)

Nelleke Vonk

Heerlijk, weer thuis......
Dikke knuffel .....

Tineke

Heerlijk om te lezen fijn dat jullie weer thuis zijn, we bellen ........

Leny

Hallo Govert en Elly,
Fijn dat jullie weer thuis zijn.
Nu de tijd nemen om op krachten te komen. Jullie en de kinderen hebben heel wat moeten verwerken.
Dank je wel dat wij jullie hebben mogen volgen met deze zeer persoonlijk reis.

Liefs Wim en leny



We geloven ook dat

Wim en jo

Fijn dat jullie weer thuis zijn, en nu lekker op je gemak aansterken. ...

Miranda Kemps

Welkom Thuis! Het was mooie jullie "avontuur" vanaf de verre zijlijn mee te beleven.
Een spoedig herstel toegewenst, Govert, en Elly, voor jou ook "petje af".
Groetjes uit Oirschot van ons allemaal

Radboud en Vera

Oost west, thuis best ! Het leek soms wel een film, al die belevenissen. Dat zoiets in Nederland nog niet mogelijk is.
Onbegrijpelijk.
Jullie nog heel veel sterkte met het vervolgtraject. En natuurlijk een voorspoedig herstel.

JPeter Hendrikx

Blij om te horen dat je weer veilig en goed thuis bent. Nu nog "revalideren" en de jet leg te boven komen, maar dat lukt je ook wel. Grottoes en tot ziens.

ood

Fijn om te lezen dat ook de terugreis goed is verlopen en dat de bacteriën, bacillen en virussen je met rust gelaten hebben.
Govert en Elly jullie hebben super kids en familie. Zo'n welkom thuis moet jullie goed gedaan hebben.

fam.wipprecht

wat fijn voor jullie dat jullie weer thuis zijn bij de kinderen en familie . fijn dat we zo hebben kunnen meeleven op afstand en dat jullie nu weer kunnen werken aan je weerstand en daarom vanuit de beemster een dikke pakkerd voor jullie allemaal!! xx de wippies

Annelies Roelandt

Hallo, dag Govert en Elly,

Ook namens de zusters natuurlijk 'Welkom thuis'. Alweer bijna een week geleden. Verschillende zusters komen regelmatig bij mij binnen om te vragen hoe het met Govert is. In aandacht en belangstelling voelen we ons helemaal verbonden met jullie. Goede moed gewenst voor de komende tijd.

Ederveen

Goed om te lezen dat het terugreis goed verlopen is.
Nu weer uitrusten en dan weer het volgende!!
Wat en fijne Mexicaanse thuiskomst !
Geweldig leuk!
Wim en Will.

Hans Evers

Hallo Govert en Elly,
ik reageer wat laat omdat ik een week op vakantie ben geweest in Sicilië. Ik moest m'n contacten met don Leone opfrissen. Goed om te lezen dat jullie weer veilig en wel thuis zijn. Ik hoop van ganser harte dat al jullie inspanningen naar een resultaat mogen leiden dat je voor ogen hebt. De komende tijd is het misschien nog afzien, maar net zoals de lente zich aankondigt, zo mogen jullie een nieuw leven beginnen. Tot ziens zodra dit kan!

Kees van Sprundel

Dag Govert en Elly, Ik ben ook voornemens om de behandeling te laten doen in Mexico. Ik heb ook PPMS al 10 jaar en ben bijna 62 jaar. Ik ben heel benieuwd of je positieve ervaringen hebt ondervonden na je behandeling. Je kan mij eventueel mailen naar vansprundelk@ziggo.nl Bij voorbaat dank voor je reactie.

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!